Uppstartsproblem när nya skolplattformen öppnas för alla användare

Skolplattformen öppnades för elever och vårdnadshavare i förra veckan i samband med skolstarten. Under uppstarten har det varit problem med åtkomst till skolplattformen.

- Vi beklagar de störningar som uppstått och arbetar nu med att rätta till de felaktigheter som uppstått. Vi  kommer även att fortsätta utveckla delar i skolplattformen under hösten, säger Johanna Engman, it-direktör. 

Skolorna kommer under hösten att successivt fylla Skolplattformen med allt mer innehåll. Skolplattformen är en långsiktig satsning för att stötta Stockholms förskolor och skolor i deras digitaliseringsarbete. Plattformen kommer att bli en viktig del för att åstadkomma ett digitalt lyft för pedagoger, föräldrar och elever.

Skolplattformen är en gemensam digital plattform för Stockholms stads  skolor och förskolor. Med skolplattformen kommer pedagoger, elever och vårdnadshavare ha digitala verktyg för att kunna planera, dela information och få överblick över det som händer i skolan. Läs mer här om skolplattformen och vad som händer nu.

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår support. Som vårdnadshavare ringer du 08-508 11 552, som elev 020-33 09 00 och som medarbetare 08-793 82 00.

Dela:
Kategorier: